Doorgeven

Waarde doorgeven aan volgende generaties

Estate planning

Bij estate planning adviseren we je over hoe jij jouw vermogen op een goede en fiscaal zo gunstig mogelijke manier kunt overdragen aan de volgende generatie. Het gaat er dan niet alleen om dat je een goed testament hebt. Ook de eventuele huwelijkse voorwaarden / partnerschapsvoorwaarden zijn belangrijk, net als levensverzekeringen, pensioenen en het doen van schenkingen.

Het goed overdragen van vermogen

Bij het overdragen van vermogen spelen de schenk- en erfbelasting een grote rol, maar ook met andere belastingen, bijvoorbeeld de inkomstenbelasting, moet rekening worden gehouden. De fiscaliteit is belangrijk als we het hebben over estate planning, maar even belangrijk is dat de getroffen regelingen passen bij jou en jouw (financiële) situatie. Met andere woorden, dat jij je er goed bij voelt. In dat opzicht mag de belastingtechnische kant niet altijd doorslaggevend zijn.

We vormen ons eerst een goed beeld

Voordat we jou een advies kunnen geven over estate planning hebben we de nodige informatie nodig, bijvoorbeeld over de samenstelling en waarde van jouw bezittingen en schulden, hoe ziet je gezin eruit, hoe bent je getrouwd (met voorwaarden of in gemeenschap van goederen), heb je een eigen bedrijf, levensverzekeringen en bouw je pensioen op?

Meer weten over estate planning?

Wil je graag meer weten over estate planning of een advies laten opstellen, neem dan contact met ons op of maak een afspraak. Wij nemen graag de tijd om je te adviseren over het doorgeven van waarde.

Offerte aanvragen

Verklaring van erfrecht